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Naver
(다이어리에 필기하고 스캔뜬다음 여기에 붙여넣기 할것!!!)
이번 시간에는 Tracking에 도전해보자
Tracking에는 3가지 종류가 있다.
●Camera Tracking
●Object Tracking
●Motion Tracking
Someone made a hole in the street with a graphic effect in Blender.
그래픽 효과를 이용하여 도로에 의문의 구멍을 뚫어버렸다.
We can overlap 3D virtual objects on the thing she is now holding.
우리는 여자가 들고있는 것에 3D 가상객체를 오버랩 할 수 있다.
The YouTube Video above recommends using footage in TGA format.
I'm not sure if it is possible to use footage in mp4 format.
유튜브에서는 TGA포멧의 동영상 사용을 권장한다.
Before you start,
do not forget to add an object.
Name it by whatever you are tracking.
(1:58...)
Blender basically lets us divide the video between 3 different color channels
and of course his face is being built by mostly red.
So, if I turn off red.......that is not good.
contrast 대조
현재는 RGB가 "ON" 상태이다.
동영상의 전체적 색감이 Blue라면 B를 "ON" 상태로 두고
나머지 R과 G를 "OFF" 상대로 두면 된다.
>>
How to mark contrast on an object.
표시하는법 대조되는부분을 on an 객체상의
아까 위에서 본 그림 처럼 객체를 입일 부분은 대조되는 색깔을 띄고 있어야한다.
위의 원본 footage에서 +
Rad Circle means point let me move the area along with center.
Blue Circle means point let me extend the area along with center.
If you made a mistake
in setting area,
just hit "Delete" or Ctrl+Z to undo.
Let's Back to the YouTube.
The mark is lot more contrast on his face.
and makes this easier for you to see more clearly.
I'm going to turn off the color channels for my mark here.
현재 붉은색으로 표시된 G, B가 OFF 상태이다. (좀더 선명하게 표시됬다.)
and start tracking ~!!
Alt+A to look the view.
After this tracking,
I am gonna be speeding everything up. (2:24 / 9:32 on the YouTube)
So,
I'm not gonna make you sit here and watch this. (빨리끝내겠다는말)
.
.
.
(3:10/9:32)
I'm just gonna explain real quick
why you need parallax on your nose and trackers on the sides.
(parallax : /패럴랙스/ = 시차)
(3:19 / 9:32) ▽ 왜 시차가 필요한지 이유설명
Cause there is already parallax with the markers on my nose
compared with the ones on my actual face.
Ok, I meet the footage here. (여기 영상을 충족시켰다.)
(= Here's the footage.)
>>